Kafemlejnek.TV 38 – Od PC Fandu k Mashinkám
Na natáčení s Honzou Zeleným – autorem české hry Mashinky, jsem se těšil celý rok. Vzhledem k tomu, že letos ještě pracoval na plný úvazek pro Bohemia Interactive a po večerech na Mashinkách, jsme se dohodli, že natáčet budeme, až vznikne nějaký prostor. A ta doba nastala až teď, kdy Honza odešel ze zaměstnání a začal se vývoji hry věnovat naplno.
Tento díl jsme věnovali převážně tomu, jaká byla cesta k Mashinkám. Dozvěděli jsme se, že vyvíjet hry v PC Fandu skutečně nejde. Také jsme se dozvěděli, že skvělé je začínat jako programátor, který debuguje hry ostatních programátorů, protože se na tom hodně naučí.
Celý rozhovor s Honzou byl trochu o bourání mýtů. On šel v podstatě proti všem všeobecně uznávaným poučkám – dělal hru jako side project dlouhých 7 let po večerech, místo přepoužití hotových enginů si ten svůj napsal celý od základu sám, a vlastně udělal podle moderních startupových pravidel všechno špatně. A přesto, si myslím, jeho úspěch strčí většinu startupů do kapsy.
V druhé polovině jsme se zaměřili na současný stav a prodeje hry Mashinky a především Honzovy plány do budoucna. Ve hře nás nečeká žádný počítačový protihráč za to je však plánovaný multiplayer, který bude možné hrát i na pokračování (sic!).
Pokud vás Kafemlejnek.TV baví sdílejte nás na sociálních sítích, doporučte kamarádům, lajkujte. Vaše podpora nám pomáhá a dává sílu pokračovat dál!
Kompletní obsah: https://kafemlejnek.tv/dil-38-od-pc-fandu-k-mashinkam/