Kafemlejnek.TV 21 – Příběh Factorio

Factorio je česká "indie" hra, která se těžko nálepkuje, protože má originální koncept. Jste vesmírným trosečníkem na cizí planetě, který disponuje moderními technologickými znalostmi. Vaším cílem je uprchnout z nehostinné planety plné minerálních surovin, které vám umožní vystavět infrastrukturu potřebnou k výrobě meziplanetární rakety.

Hra kombinuje strategické a akční prvky a je především o budování "továrního komplexu", který je z velké části samočinný a vyrábí pro vás komponenty potřebné k přežití. Mě osobně demo chytlo a až budu mít herní frontu prázdnou do koupě této hry určitě zainvestuji.

Michal Kovařík je jedním ze dvou zakladatelů studia, které za touto hrou stojí a my měli to štěstí, že jsme ho mohli vyzpovídat. Hru vyvíjejí již pět let a teprve letos by mělo dojít k jejímu finálnímu vydání. Za tu dobu se už rozrostli na 15 lidí a prodali přes 800 tisíc kopií hry. To je na české poměry obrovský úspěch a já doufám, že jej budou mít chuť ještě zopakovat (protože jestli mne mé počty neklamou, už opravdu nebudou muset :) ).

Pokud vás zajímá jejich příběh stejně tak, jako zajímal nás, najděte si tři čtvrtě hodiny času a poslouchejte s námi.

Ze studia Factorio chystáme ještě jeden díl, kde bychom se chtěli ponořit trochu více do technického pozadí hry.

Kompletní obsah zde: https://kafemlejnek.tv/dil-21-pribeh-factorio/

Zdroje

Obsah

  1. Představení Michala Kovaříka a projektu Factorio? 0:45
  2. Měli jste už nějaké zkušenosti z vývoje her? 4:12
  3. Jak těžké je přejít z programování enterprise SW k programování her? 5:49
  4. Na jaké platformě vyvíjíte Factorio? 7:05
  5. Jak to celé začalo? 7:50
  6. Měli jste už na začátku jasno v tom, jak bude Factorio fungovat? Jak se vyvíjel game design? 9:24
  7. Příběh vývoje Factorio - všechno to byla vlastně jen náhoda a spousta dřiny 12:14
  8. Velký předěl - expanze na Steam 20:47
  9. Klíčový bod - vyladění tutorialu, usability testing 22:42
  10. Friday Factory facts (úžasný Factorio blog) 27:18
  11. Podpora modů ve hře 28:27
  12. Izolace modů a způsob jak se mody vytvářejí 30:51
  13. Životní cyklus hry a plány do budoucna 32:32
  14. Máte nějaké statistiky, kolik lidí vás hraje už od začátku? 36:03
  15. Jaký marketing se vám osvědčil, dělali jste vůbec nějaký? 37:33