Kafemlejnek.TV 12. - umělá inteligence v Kingdom Come: Deliverance
V druhém díle z Warhorse Studios zpovídáme Tomáše Plcha na téma umělé inteligence ve hře Kingdom Come. Umělá inteligence je v dnešní době skoro buzzwordem a tak nás zajímalo, které techniky konkrétně ve hře využívají a k čemu.
Inteligence protivníků je v dnešní době dělící čarou mezi průměrnými a perfektními hrami. Dá se sice do jisté míry dohnat skriptováním a dobrým designem levelů, ale WOW efekt dokáže vyvolat jen "improvizující", dobře udělaná AI.
Že to není jednoduché je nám všem jasné - při implementaci AI ve hře je nutno brát v potaz řadu omezení, jako je například výkon hardware a nebo prostý "lidský" pocit, že se to AI chová přirozeně - což leckdy znamená neoptimálně z hlediska algoritmického.
Kingdom Come je podle našich informací unikátní v tom, že se snaží do RPG světa vnést na úrovni NPC simulátor reálného světa. A jestli se máme skutečně cítit jako v reálném oživlém středověku, musí být implementovaná AI setsakra přesvědčivá.
Pojďte si s námi poslechnout, jak na to ve Warhorse Studios jdou ...
Poděkování
Děkujeme firmě FG Forrest za kanceláře a firmě Flamesite za profesionální natočení a sestříhání dílu.
Kompletní obsah zde: https://kafemlejnek.tv/dil-12-umela-inteligence-v-kingdom-come-deliverance/
Zdroje
Obsah
- představení Tomáše Plcha 0:29
- co všechno je ve hře řešeno umělou inteligencí? 1:29
- rozhodovací stromy jako základ AI 3:10
- high level pohled na řízení AI entit 5:31
- konektivistická teorie - vztahy mezi entitami 7:29
- použití grafové databáze 9:04
- vnějsí vstupy do aktuálního chování AI 9:52
- dlouhodobější plánování 11:37
- žije hra pouze okolo hráče nebo na celé mapě? 13:38
- žije svět i v průběhu spánku postavy a jak hodně? 15:25
- hráč jen jako další NPC 15:51
- v čem je combat AI odlišná od ambientní AI? 18:40
- jak se balancuje síla protivníka? 20:44
- prioritizace v boji 22:31
- NPC jsou řešena jako samostatná vlákna? 24:19
- jak se testuje umělá inteligence? 26:37
- má Kingdom Come unikátní přístup k "řízení otevřeného světa"? 30:40
- dynamičnost vztahů ve hře 33:00
- humorné historky z natáčení 37:06
- je pathfinding vyřešená věc? jaké algoritmy jste koupili s CryEnginem? 40:11
- používají se algoritmy pro tvorbu prostředí? Např. pro konstrukci stromů? 44:17