Kafemlejnek.TV 11. - o vývoji ve Warhorse Studios

Michal HapalaWarhorse studios se proslavili svým úspěchem na Kickstarter s RPG hrou situovanou do doby Václava IV. a začínajícího husitství v Čechách - Kingdom Come: Deliverance. A jelikož jim Forresti dělali nový web, slovo dalo slovo a domluvili jsme natáčení přímo v jejich kancelářích, které jsou v Karlíně od nás, co bys kamenem dohodil.

Na úvod jsme vyzpovídali Michala Hapalu, který je jedním prvních zaměstnanců Warhorse a programuje animace, fyziku, hratelnost a “entity”. Jednou z entit v jeho případě je kůň, což je reálnější entita, než s jakou se může setkat většina programátorů, jako jsme například my :)

Většina rozhorovů s Warhorse Studios se točí kolem hry jako takové. My jsme se však rozhodli zaměřit se na to, jak se vývoj hry řídí a jestli se dají najít analogie mezi vývojem byznysových aplikací a hry. K našemu překvapení jsme zjistili, že toho máme společného více, než by člověk z venčí soudil.

Tento díl se vyplatí shlédnout jako video - najdete zde ukázky ze hry, práci s CryEnginem a další libůstky (třeba odkazy rovnou z videa :).

Poděkování

Děkujeme firmě FG Forrest za kanceláře a firmě Flamesite za profesionální natočení a sestříhání dílu.

Kompletní obsah zde: https://kafemlejnek.tv/dil-11-o-vyvoji-ve-warhorse-studios/

Zdroje

Obsah

  1. představení Michala Hapaly 0:37
  2. jak jsou ve Warhorse rozděleny týmy? 3:00
  3. používáte nějakou metodiku vývoje? 7:29
  4. odhadování pracnosti úkolů ve sprintu 11:28
  5. kdy to teda vydáte? 14:34
  6. jaké nástroje pro vývoj používáte? 14:49
  7. jak se řeší multiplatformnost? 16:09
  8. jak vypadá denní chleba týmu - jak probíhá testování? 17:30
  9. způsob detekce a reportingu chyb 19:24
  10. co si firma koupí s CryEnginem a co si musí doprogramovat? 21:40
  11. upgrade CryEngine 28:04
  12. lze unit testovat hru? automatizovatelnost testů 31:34
  13. jak snadno se vám shání noví kolegové? 35:30
  14. jaké znalosti by měl mít programátor, který by chtěl dělat pro Warhorse Studios? 39:15
  15. programujete se znalostí HW architektury? 41:15
  16. jak se managuje výkon hry? 45:20
  17. kdy budou Ačkové hry na mobilech? 48:45